11 CHÝB, KTORÉ STOJA MEDZI VAMI A VAŠÍM PRVÝM MILIÓNOM

Spoveď jedného milionára:

Bol som milionárom už trikrát v rôznych časových obdobiach môjho života. Prvýkrát, keď som na svojom bankovom účte uvidel sumu 1,000,000 dolárov, takmer som odpadol. Napriek tomu, že som vedel, že sa k tejto sume blížim, pristihlo ma to nepripraveného.

Stať sa milionárom nie je také nemožné, ako si myslíte. Stačí mať nadšenie, trpezlivosť a sústredenie. Ak som to dokázal ja, dokáže to ktokoľvek.

Čo je najťažšou časťou? Dostať sa k svojmu prvému miliónu. Potom už všetko ide tak, ako má. Ale, prečo je také náročné dosiahnuť prvý milión? Zistil som, že množstvo ľudí je celkom blízko, ale zadržiavajú sa týmito vlastnosťami:

  1. Nerozmýšľate správne.

Ako objavil Napoleon Hill vo svojej knihe z roku 1937 Think And Grow Rich (Mysli a staň sa bohatým), bohatí jednotlivci rozmýšľajú inak než obyčajní ľudia. Po tom, ako Steve Siebold, ktorý sa sám stal milionárom, urobil interview z viac ako 1 200 najbohatšími ľuďmi z celého sveta, rozhodol sa súhlasiť s Hillovými zisteniami. Medzi tieto zistenia patria aj:

Myslia si, že chudoba je koreňom všetkého zla.

Myslia si, že sebectvo môže byť cnosťou.

Majú akčnú mentalitu.

Nadobudli špecifické znalosti.

Snívajú o budúcnosti.

Nasledujú svoje nadšenie.

Užívajú si výzvy.

Používajú peniaze iných ľudí.

Zameriavajú sa na zarábanie, nie na šetrenie.

Vedia, kedy riskovať.

V skratke, ak sa chcete stať milionárom, zmeňte spôsob, akým rozmýšľate nad peniazmi a úspechom.

  1. Príliš sa zameriavate na dokonalosť.

Jednou z najdôležitejších a najcennejších lekcií, ktoré som sa v živote naučil, je: nič nie je dokonalé. Čím skôr si to pripustíte, tým skôr sa môžete pohnúť vpred a nezaseknete sa na jednom mieste.

Ak začínate podnikať, čím viac času strávite zdokonaľovaním vášho produktu či služby, tým viac času dávate konkurencii, aby vám zobrala zákazníkov. Neváhajte experimentovať. Dostaňte sa na trh najskôr, ako to ide. Všetky muchy vášho podnikania môžete vychytať neskôr, keď už máte profit.

  1. Míňate všetko, čo zarobíte.

Práve ste dostali tučnú, šesťcifernú výplatu. Je veľmi lákavé isť a hneď si kúpiť luxusné auto. Faktom ale je, že bohatý ľudia vedia, ako žiť pod ich príjmy. Nezvyknú hneď minúť všetko, čo si zarobia. Mnoho bohatých ľudí, ako napríklad Warren Buffett, žije v jednoduchých domoch a šoféruje praktické autá.

  1. Kladiete si nereálne očakávania.

Napriek tomu, že bohatí ľudia snívajú vo veľkom, takisto si kladú reálne očakávania. Sú si dobre vedomí faktu, že milionárom sa človek nestane za noc. Treba veľa ťažkej práce a trpezlivosti, aby dosiahli svoje sny.

Ako by vám povedal každý bežec maratónu, nemôžete očakávať, že zabehnete 26 míľ bez dostatočného tréningu a kondičných cvičení. Reálne posúďte svoje pokroky a cieľ, ku ktorému smerujete.

  1. Slepo nasledujete ostatných.

Môže byť neskutočne nápomocné, keď si nájdete radcov alebo budete čítať slová múdrosti od iných bohatých ľudí. Problémom ale je, že to, čo platilo pri nich, nemusí platiť pri vás. Napríklad, začatie spoločnosti ako sú Apple či Microsoft už dnes nemusí byť úspešné. Preto vám slepé nasledovanie Jobsovho a Gatesovho príbehu krok za krokom nepomôže pri zakladaní napríklad predplatného upratovacieho servisu.

Musíte pochopiť, čo funguje pre vás a pre vaše podnikanie a ako sa stať úspešným vo vašom odvetví.

  1. Príliš sa spoliehate na plasty.

Kreditné karty môžu byť užitočné, ak potrebujete budovať svoj kredit alebo investovať do svojho podnikania – ale len, ak viete, ako ich múdro používať. Je neskutočne jednoduché dostať sa s pomocou kreditnej karty do dlhov. To môže znamenať, že namiesto múdrych investícií alebo vkladania peňazí do vášho podnikania ste zaneprázdnení vyplácaním vašich účtov z kreditných kariet.

  1. Neplánujete dlhodobo.

Bohatí ľudia sú šikovní aj v tom, že sa vždy pozerajú do budúcnosti a plánujú. Vedia, kam chcú ísť a čo potrebujú na to, aby dosiahli úspech. To im dovolí predvídať všetky prekážky a mať plán, ako prekonať výzvy.

Ak začínate nový podnikateľský risk, vždy by ste mali mať dlhodobý plán. Ten by mal ukazovať spôsoby, ako prilákať a udržať si zákazníkov a takisto, čím sa odlišujete od konkurencie.

  1. Trávite čas so zlými ľuďmi.

Bohatí ľudia nestrácajú čas so zlou skupinou ľudí. Hovorím o ľuďoch, ktorí so všetkým nesúhlasia, sú negatívni, hovoria vám, že to nedokážete, alebo o ľuďoch, ktorí sa snažia využiť vaše úspechy v ich prospech.

Namiesto toho trávia bohatí čas s otvorenými ľuďmi, ktorí sú vášniví a tešia sa na budúcnosť.

  1. Robíte všetko sami.

Napriek schopnosti byť za všetko zodpovedný je takmer nemožné, aby ste všetko robili sami. Povedzme, že ste práve odštartovali podnikanie. Potrebujete zamestnať mladých, talentovaných jedincov, ktorí podporia vaše silné a pomôžu vám pri vašich slabých stránkach.

Naučte sa, ako rozdeliť úlohy, ktoré nie sú vašou silnou stránkou, alebo o nich neviete tak veľa, medzi iných ľudí. Toto je jedno z tajomstiev, ktoré vám majitelia firiem nikdy nepovedia, ale je veľmi dôležité, priam nevyhnutné, ak chcete, aby váš podnik rástol.

  1. Nie ste v správnom čase na správnom mieste.

Či už ide o investíciu alebo o štart podnikania, načasovanie a lokácia sú všetkým. Ako príklad si môžeme zobrať Ryana Gravesa. Jednoducho tweetol „hire me J“ (zamestnajte ma) Travisovi Kalanickovi v roku 2010. Graves sa stal prvým zamestnancom Uber, neskôr manažérom svetových operácií v tejto firme. Takto sa dostal spravodlivo k majetku 1,4 bilióna dolárov. Namiesto snívania cez deň, chyťte sa možností, ktoré máte rovno pred nosom.

  1. Neveríte si.

Čo je tou najväčšou vecou, ktorá vás drží od úspešnosti? Pravdepodobne je to fakt, že si málo dôverujete. Namiesto toho, aby ste stokrát rozmýšľali o správnosti ďalšieho kroku, dôverujte svojim pocitom. Riaďte sa inštinktom a nečakajte na odobrenie ostatných.

Dale Carnegie raz povedal: „ Keď nič nerobíte, vznikne z toho len strach a neistota. Keď niečo robíte, vzniká sebadôvera a odvaha. Ak chcete poraziť strach, neseďte doma a nerozmýšľajte nad tým, ako to urobiť. Choďte von a buďte zaneprázdnení.“

Zdroj: https://www.entrepreneur.com/article/279686