4 tipy ako urobiť dobrý dojem na stretnutí

Máte interview s médiami alebo dôležité obchodné stretnutie, na ktorom chcete zahviezdiť? Je tu pár jednoduchých rád, ktoré Vám pomôžu byť jedinečným.

Či už je to obchodné stretnutie, pracovný pohovor, interview s médiami alebo akákoľvek iná pracovná situácia, na ktorej chcete urobiť dobrý dojem, tak ste na správnom mieste. Prečítajte si návod ako vyčnievať z radu.

Podľa Stephanie David, zakladateľky nákupnej webovej stránky PopNod, ktorá pracovala pre veľké spoločnosti ako Microsoft a Lockheed Martin a teraz vedie svoju vlastnú firmu, hovorí, že táto stratégia funguje. 

Začnite pútavou otázkou

 Na začiatku prezentácie Vašich produktov sa môžete Vašich potenciálnych zákazníkov opýtať napríklad na ich najväčší strach alebo čo im v noci nedovolí spať. Zaujmite! „Pomáha mi to pochopiť, ktoré veci sú najzásadnejšie a týmto spôsobom môžem publikum motivovať viac osobne,“ hovorí David.

Pripravte si tri esá

• Stephanie David má na mysli zásobenie svojho mozgu a mysle rôznymi anekdotami, analógiami a štatistikami, ktorými môžete ohúriť aj v prípade, že Vám bola položená nie najľahšia otázka. Je dôležité mať niekoľko mimoriadnych odpovedí, ktoré sú presvedčivé a pútavé. „Príkladom sú konkrétne čísla a rôzne štatistiky, ktoré odzrkadľujú Vaše výkony či hodnotenia spokojnosti zákazníkov. Výborná je aj anekdota približujúca ako úspešne ste zvládli implementáciu daného riešenia,“ dodala David.

Vyjadrite svoje myšlienky jednoducho ale s nadšením

• Autentickosť je povahová črta, ktorú ľudia oceňujú a vážia si. Preto je dôležité ukázať Vaše nadšenie pre vec. „Verím v to, že si ľudia všímajú úprimnosť a nadšenie, ktoré im ukážete a posunú ho ďalej, čo bude mať pozitívny dopad na Váš business. Prišla som na to, že i v prípadoch keď som pracovala pre veľké korporácie, i keď som bola jedným z mnoho zamestnancov, musela som sa ubezpečiť, že reprezentujem moju spoločnosť najlepšie ako sa dá tým, že som im ukazovala nadšenie, ktoré mám pre naše produkty a pre to, čo ponúkame svojim zákazníkom,“ hovorí.

Predstavte im obraz lepšej reality

• Keďže už viete zo svojich predchádzajúcich otázok, čo sú najväčšie problémy a starosti Vašich zákazníkov ukážte im jasnejšiu budúcnosť. „Predstavte im čo lepšie ich čaká. Oboznámte ich s procesom, ktorým treba prejsť, aby sa dostali k svojmu cieľu. To je niečo, čo klienta osloví a čím trafíte klinec po hlavičke,“ povedala nakoniec.

ZDROJ: INC