4 tipy ako urobiť dobrý dojem na stretnutí
• Máte interview s médiami alebo dôležité obchodné stretnutie, na ktorom chcete zahviezdiť? Je tu pár jednoduchých rád, ktoré Vám pomôžu byť jedinečným.
Či už je to obchodné stretnutie, pracovný pohovor, interview s médiami alebo akákoľvek iná pracovná situácia, na ktorej chcete urobiť dobrý dojem, tak ste na správnom mieste. Prečítajte si návod ako vyčnievať z radu.
Podľa Stephanie David, zakladateľky nákupnej webovej stránky PopNod, ktorá pracovala pre veľké spoločnosti ako Microsoft a Lockheed Martin a teraz vedie svoju vlastnú firmu, hovorí, že táto stratégia funguje.
Začnite pútavou otázkou
• Na začiatku prezentácie Vašich produktov sa môžete Vašich potenciálnych zákazníkov opýtať napríklad na ich najväčší strach alebo čo im v noci nedovolí spať. Zaujmite! •„Pomáha mi to pochopiť, ktoré veci sú najzásadnejšie a týmto spôsobom môžem publikum motivovať viac osobne,“ hovorí David.
Pripravte si tri esá
• Stephanie David má na mysli zásobenie svojho mozgu a mysle rôznymi anekdotami, analógiami a štatistikami, ktorými môžete ohúriť aj v prípade, že Vám bola položená nie najľahšia otázka. Je dôležité mať niekoľko mimoriadnych odpovedí, ktoré sú presvedčivé a pútavé. •„Príkladom sú konkrétne čísla a rôzne štatistiky, ktoré odzrkadľujú Vaše výkony či hodnotenia spokojnosti zákazníkov. Výborná je aj anekdota približujúca ako úspešne ste zvládli implementáciu daného riešenia,“ dodala David.
Vyjadrite svoje myšlienky jednoducho ale s nadšením
• Autentickosť je povahová črta, ktorú ľudia oceňujú a vážia si. Preto je dôležité ukázať Vaše nadšenie pre vec. •„Verím v to, že si ľudia všímajú úprimnosť a nadšenie, ktoré im ukážete a posunú ho ďalej, čo bude mať pozitívny dopad na Váš business. Prišla som na to, že i v prípadoch keď som pracovala pre veľké korporácie, i keď som bola jedným z mnoho zamestnancov, musela som sa ubezpečiť, že reprezentujem moju spoločnosť najlepšie ako sa dá tým, že som im ukazovala nadšenie, ktoré mám pre naše produkty a pre to, čo ponúkame svojim zákazníkom,“ hovorí.
Predstavte im obraz lepšej reality
• Keďže už viete zo svojich predchádzajúcich otázok, čo sú najväčšie problémy a starosti Vašich zákazníkov ukážte im jasnejšiu budúcnosť. •„Predstavte im čo lepšie ich čaká. Oboznámte ich s procesom, ktorým treba prejsť, aby sa dostali k svojmu cieľu. To je niečo, čo klienta osloví a čím trafíte klinec po hlavičke,“ povedala nakoniec.