8 chýb reči tela, ktorým by sa mal vyhýbať každý

Správna reč tela dokáže viac, než len zlepšiť naše komunikačné schopnosti. Vďaka nej vyzeráme vierohodnejšie. Vyžarujeme dôveru bez vyslovenia jediného slova. Je to koniec koncov aj správna etiketa.

Nikde nie je reč tela dôležitejšia, než v obchode. Skvelá reč tela pomáha predajcom presadiť ich vlastnú cestu naprieč obchodom s prehľadom, vďaka nej vyzerajú, že majú všetko pod kontrolou a dostanú sa cez napäté situácie ako teplý nôž cez maslo.

Zlé vystupovanie môže posunúť potenciálny obchod mimo vášho dosahu. Takže aké “faux pas” môže obchodník urobiť s neprávnou rečou tela? Nuž, pozrime sa na to.

Dotýkanie sa svojej tváre

Je to považované nie len ako symbol toho, že ste nedôveryhodný, ale je to aj jeden z najjednoduchších spôsobov ako sa zošmyknúť na rebríčku etikety. Pamätajte, že tomu človeku musíte na konci stretnutia podať ruku.

Vzdialenosť ramien

Čím ďalej sa vaše ramená zdajú od ich ramien, tým viac nedôveryhodne vyzeráte v ich očiach. Rovnako to funguje aj pri jemne zošikmených chodidlách.

Škrabanie hlavy

Je to príznakom toho, že máte sám výrazné pochybnosti o tom, čo hovoríte. Ak sa akurát poškrabete vzadu na hlave v čase, keď hovoríte o cene, je vysoká šanca, že klient si bude myslieť, že čísla sú falošné.

Prekrížené ruky cez hrudník

Prekrížené ruky môžu mať vplyv ako alarm. Klient so môže myslieť, že je vám zima.  Alebo, že ste odmeraný. Alebo horšie, že skrývate niečo pred ním v tejto konverzácii.

Prekročenie osobnej zóny

Vhodný priestor medzi vami a vašim klientom začína podaním ruky. Veľmi blízke podanie ruky vás môže dostať do príliš blízkej vzdialenosti, v ktorej nechcete byť, a v ktorej sa klient necíti komfortne.

• Zamilovanie sa do vášho telefónu

Keď čakáte vonka pred začatím stretnutia, vymeňte mobilný telefón radšej za noviny, alebo nejaký časopis, či poznámky. Mobily, tablety všetky ručné zariadenia od vás odvádzajú pozornosť.  Nabudúce sa poobzerajte okolo seba po miestnosti na ostatných čakajúcich. Čo robia? Väčšinou sú zahrabaní vo svojich mobiloch.

• Chaotický očný kontakt

Tento som nechal nakoniec, pretože je to jednoducho najväčšia chyba. Neudržiavanie očného kontaktu ukazuje, že ste nezaujatý a nie ste otvorený vášmu klientovi a jeho času. Je síce pravda, že niekedy treba očný kontakt odvrátiť na chvíľu nabok, aby ste svoje oči neunavili, aj keď nadobúdanie tohto návyku môže predlžovať čas, ktorý sa pozeráte mimo svojho klienta.

 Vaše výrazy tváre nie sú prirodzené

Z vášho úsmevu nie je cítiť vierohodnosť. Alebo sa neusmievate vôbec a máte po celý čas kamennú tvár. Snažte sa byť stále prirodzený.

 

ZDROJ: EJ4.COM