Forever 21 – Príbeh ich úspechu

Forever 21 - Príbeh ich úspechu

Oblečenie, ktoré drží krok s módou, no zároveň je priateľské aj k vašej peňaženke. Forever 21 je jednou z najvyhľadávanejších módnych značiek.

Forever 21 je americký maloobchodný reťazec, ktorý je v rebríčku Forbes najväčších súkromných spoločností USA na 122. mieste. Spoločnosť má sídlo v Los Angeles, takmer 480 pobočiek po celom svete a do roku 2013 si pripísal tržby až vo výške 3,7 miliardy$. Forever 21, ktorý je momentálne jedným z najviac preferovaných predajcov v Amerike, začínal v roku 1984 ako Fashion 21, založený kórejským prisťahovalcom v miestnosti veľkej len 274 metrov štvorcových. V dnešnej dobre mnoho nákupných stredísk hostí módnych obrov na ploche veľkej približne 3 kilometre štvorcové. Ich vlajkové obchody majú dokonca až okolo 7 kilometrov štvorcových!

Pomocou ekonomicky šetrných návrhov bola Forever 21 schopná prilákať veľké množstvo stálych zákazníkov. Predávajú oblečenie pre dievčatá, ženy i mužov, no okrem toho sa pustili aj do predaja doplnkov a kozmetických produktov.

Zakladateľ Forever 21, „Don“ Won Chang, sa do Ameriky prisťahoval v roku 1981 z Kórey. Ako nový prisťahovalec potreboval dve práce, aby uživil svoju rodinu. Pracoval ako vrátnik, no zároveň obsluhoval na benzínke. Všimol si, že väčšina ľudí, ktorí na benzínku prišli na luxusných autách, sa pohybovali na obchodnom trhu. Čoskoro sa rozhodol vstúpiť na trh s oblečením.

Chang a jeho žena Jin Sook otvorili Forever 21 už tri roky po príchode do USA. Spočiatku predávali oblečenie, ktoré bolo populárne v Kórei, pre kórejských Američanov žijúcich v Los Angeles. Prvý rok predaja im dokopy vyniesol 700 000$.

V roku 2009 vstúpili do rodinného podniku aj ich dve dcéry, Linda a Ester, konkrétne do oddelenia marketingu. V roku 2014 už mali Changovci majetok okolo 5 miliárd dolárov. Momentálne sú na 86. mieste v rebríčku najbohatších ľudí v Amerike a na 93. mieste vo Forbes 400 rebríčku. V rebríčku Forbes miliardárov sú na 244. mieste. Ale ani príbeh Forever 21 nebol bez problémov. Spoločnosť čelila niekoľkým obvineniam z porušovania autorských práv.

Podľa Forbes mala spoločnosť Forever 21 až 50 obžalovaní za porušenie autorských práv. S Forever 21 sa súdili niektorí z najznámejších amerických dizajnérov, ako napríklad Diane von Furstenberg, Anna Sui a Gwen Stefani. Firma však nikdy nebola uznaná vinnou a väčšinu sporov vyriešila mimo súdu. Na svoju obhajobu vždy tvrdila, že nepracuje s návrhármi, ale s obchodníkmi, a dizajn rozhodne nekopíruje.

Forever 21 bolo taktiež zopárkrát horúcou témou médií ako The Daily Mail alebo The Huffington Post. Tvrdili, že táto firma s oblečením je náboženskou propagandou, pretože predávala tričká s potlačou ako „Bohu vďaka“, „Svätý“, „Mier“, „Viera“, „Nádej“, „Láska“, alebo „Ježiš“. Úspech firmy Forever 21 je ale napriek všetkému skvelým príkladom pre malé odevné spoločnosti po celom svete.

Krátke video o histórii Forever 21 si môžete pozrieť tu:

https://www.youtube.com/watch?v=gZyyL4Lttps

 

Zdroj: succestory

 

 

Tags:

You May Also Like

Príbeh VERSACE-ho

Príbeh VERSACE-ho

Gianni Versace S.p.A (známa ako Versace), bola založená v roku 1978 Giannim Versacem. Táto talianska ...

15 Vitálnych lekcií do života, ktoré by mali vedieť všetci muži pred 30. rokom života

15 vitálnych lekcií do života, ktoré by mali vedieť všetci muži pred 30. rokom života

30. narodeniny míľnikom života pre dospelých mužov. V tomto veku sa očakáva, že sa muži ...