Základ úspešnej komunikácie, alebo čo je to RAPPORT?
Rozhovory s niektorými ľuďmi ma fakt unavujú. Budú sa do krvi hádať, presviedčať ťa, no ak máš aj tak opačný názor, tak hádka je na obzore.
Pamätám sa, keď som pracoval ako predajca v elektro predajni. Prišiel zákazník, ktorý mal dopredu vybratý presne aký typ televízora chce. Môj kolega predajca sa s ním dal do reči. Po chvíli zistil, že televízor, ktorý chce zákazník, nie je až tak vhodný pre jeho potreby a začal ho presviedčať o opaku.
“To nie je dobrý televízor.”
“Ale ja ho chcem,” tvrdil zákazník.
“Ale prečo? Vravím Vám, že tento bude pre Vás lepši!”
A tak to pokračovalo, až zákazník odišiel bez nákupu a predajca nepredal.
Prečo?
Akonáhle niekomu protirečíš, zaujme obranný postoj. Čím viac sa ho snažíš presvedčiť, tým menej ťa bude počúvať. Najlepší spôsob ako sa takýmto reakciám vyhnúť je vybudovať rapport na začiatku konverzácie.